BOSS GP

BOSS GP

Ook in het dertigste bestaansjaar van BOSS GP komt de snelste klasse van Europa naar Nederland tijdens JACK'S Racing Day. Vorig jaar werd tijdens de kwalificatie van BOSS GP op dag 2 van JACK’S Racing Day de snelste rondetijd ooit op het TT-circuit neergezet. De Oostenrijker Ingo Gerstl reed toen in zijn Toro Rosso F1 STR1 met een gemiddelde snelheid van 216.15 kilometer per uur over het asfalt en vestigde met een rondetijd van 1:15.861 een nieuw absoluut baanrecord. Nog nooit werd er harder gereden in de ´Cathedral of Speed´.


Het BOSS GP-seizoen start begin mei in Hockenheim. Eind mei volgt een race op de Nürburgring. Voordat de klasse met onder meer oud F1-auto's Assen aandoet, wordt er nog geracet op de Red Bull Ring. Na JACK'S Racing Day besluit de klasse het seizoen op twee legendarische Italiaanse circuits: Mugello en Misano.
PORSCHE CARRERA CUP BENELUX

PORSCHE CARRERA CUP BENELUX

De snelste merkencup van de Benelux, de Porsche Carrera Cup Benelux, start tijdens JACK’S Racing Day aan de tweede helft van het seizoen. Op het legendarische asfalt van het TT Circuit Assen wordt de strijd in een indrukwekkend peloton van maar liefst achtentwintig Porsches in alle hevigheid voortgezet.

Het recept is eenvoudig: een volle startgrid met allemaal identieke Porsche 911 GT3 Cup – Type 992 –, de laatste generatie racebolide van de Duitse constructeur. De jonge wolven, snelle routiniers en gedegen ‘gentlemen drivers’ maken uit wie de snelste Porsche-coureur van de Benelux is. Geen pitstops, geen complexe strategie: gewoon rechttoe rechtaan autosport waarbij iedereen over dezelfde wapens beschikt.


SUPERCAR CHALLENGE

SUPERCAR CHALLENGE

Van ’s werelds snelste waterstofracer van de TU Delft en superdikke GT-bolides, tot een Renault Clio en een BMW M3. Geen startveld is zo divers als dat van de Supercar Challenge. 


Tijdens JACK’S Racing Day reizen alle teams af naar het het vier-en-een-halve -kilometerlange TT-Circuit voor spannende races in maar liefst zes divisies, ingericht op de verhouding tussen het lege wagengewicht met rijder en het motorvermogen aan de wielen.


MAZDA MX-5 CUP

MAZDA MX-5 CUP

In de Mazda MX-5 Cup wordt geracet met een volledig voor circuitgebruik aangepaste MX-5 van het nieuwste model type ND met een gewicht van ca. 960 kg en 184 pk. De auto produceert meer geluid door een aangepaste uitlaat en krijgt extra koeling voor het differentieel en de versnellingsbak. Het motorblok blijft helemaal origineel.

De klasse staat bekend om de bumper-aan-bumpergevechten. Vorig jaar stormden twee aaneengesloten duo’s de Ramshoek en GT-bocht in, waarmee de race pas in de laatste bocht voor start-finish werd beslist!

FORD FIESTA SPRINT CUP

FORD FIESTA SPRINT CUP

De Ford Fiesta Sprint Cup bestaat uit drie verschillende divisies: jonge talenten onder de 25, coureurs boven de 30 jaar en de ‘overall’ divisie. Er wordt geracet met de ST-Line uitvoering van Ford’s Fiesta die een aangepast onderstel heeft waarmee de toch al goede wegligging verder verbeterd wordt.

Het motormanagement van de in de basis 140PK motor,  een 1 liter- 3 cilinder motor is aangepast naar ca. 150PK. Het wagengewicht komt uiteindelijk in full race specificatie op ca. 1.020 kg.


BENELUX TROPHY

BENELUX TROPHY

Op Assen mag een spectaculaire motorrace niet ontbreken. Daarom staan ook in 2024 de tweewielers op het programma van JACK’S Racing Day. In de Benelux Trophy, een raceserie voor Supersport- en Superbike-machines georganiseerd door de motorsportbonden uit België, Nederland en Luxemburg, gaan de knieën (soms zelfs ellebogen) aan de grond!

De raceserie heeft een gevarieerd aantal races op circuits in de ons omringende landen. Er staat een vol deelnemersveld aan de start met daarin alle toppers uit de Benelux.
DUTCH GP SUPERKARTS

DUTCH GP SUPERKARTS

De snelste karts ter wereld komen in actie tijdens de Dutch GP Superkarts. In deze klasse worden snelle rondetijden behaald doordat er erg laat geremd wordt en een relatief hoge bochtensnelheid mogelijk is. De superkarters kunnen zich dit veroorloven dankzij het lage gewicht, de ‘supersoft’ banden én een geweldige ‘down force’ dankzij het aerodynamische 'bodywork' van de kart.

Het besturen van een superkart vertoont veel gelijkenis met het besturen van een Formuleauto. Doordat de bestuurder vrij dicht boven het asfalt hangt is de beleving echter nóg intenser.

BESTEL HIER JE KAARTEN VOOR DE PADDOCK!

Jacks Scapino Drenthe Telegraaf SLAM! FM Vakgarage